moment träning


Det är en fröjd att träna olika moment med Doris, hon är så himla bra. Första passen avklarade.
Det är kul när man tränar så här mycket på en sak och verkligen ser framsteg från pass till pass.

kylskåp
På att öppna kylskåp är jag helt hjälpfri nu, står helt rak i ryggen med händerna utmed sidorna.
Och hon gör precis allting själv. Hon öppar kylskåps dörren på kommandon ''öppna'' och kan även
nu stänga det med både nosen och tassen, hur jag lärt in ''stäng'' är med hjälp av target & mycket i
min inlärning andvänder jag mig utav shaping som hjälp.

''Skall''
I går lärde jag in skall på Doris, hon är riktigt kaxig och både morrar och skäller enda ifrån magen,
verkligen höga skall till och med bättre & högre än våran schäfer, de ni!
Hon ger ifrån många skall eftervaran och så småning om skall hon på kommandot ''skall'' skälla
enda tills jag säger att det är bra nu,en utmaning men den ska vi klara.

Nu vill jag ha vår o sommar så man kan träna på sena kvällar & slippa frysa
fingrarna av sig för att enbart ge belöningar...  : )

Foto: Erika Nilsson

 Min duktiga labbenutten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0